De hoofden voor de diensten Mentor and Men

Change & Project Management

Scroll to main content

We begeleiden organisaties in zinvolle verandering en adoptie

  • Zorgen voor een succesvolle transitie dankzij leadership & sponsorship, change & project management
  • Een solide basis leggen voor een gestructureerde change & project management aanpak
  • Inzicht krijgen in de omvang van de verwachte veranderingen
  • De graad van readiness voor verandering in kaart brengen
  • Implementeren van governance en organisatiestructuur om succes mogelijk te maken
  • Op maat gemaakte change management plannen ontwikkelen en uitvoeren, met focus op sponsorship, communicatie, weerstand, opleiding en coaching
  • Ontwikkelen en uitvoeren van op maat gemaakte project management plannen, met focus op scope, organisatie, planning, risico’s, stakeholder management en budget
  • De verandering echt verankeren door de resultaten te meten, te evalueren en bij te sturen

Customer Centricity

Veranderen naar een echt klantgerichte cultuur is een reis die om een ervaren coach vraagt

  • De organisatie voorbereiden op de verandering van productgericht naar klantgericht en de klant écht in het hart dragen
  • Bepalen van processen, data, systemen en organisatie bij diverse klantinteracties en klantenkanalen
  • Uitwerken van processen en KPI’s in marketing, sales en customer service samen met process owners van de klant
  • De brug vormen tussen klant en implementatiepartner
  • Plannen, organiseren en aansturen van datamigratie, testen en trainen binnen de klantorganisatie
  • Aansturen van de organisatie van de klant om de business case te realiseren
ALIGN BUSINESS WITH

Digitale Operaties met Microsoft Dynamics 365 ecosysteem

Succesvol realiseren van nieuwe manieren van werken dankzij onze rol als bruggenbouwer tussen klantorganisatie en implementatiepartners

  • Aansturen van de organisatie van de klant om de realisatie van de business case mogelijk te maken
  • Aligneren van end-to-end-bedrijfsprocessen in nauwe samenwerking met proces owners
  • In kaart brengen hoe die bedrijfsprocessen op de beste manier ondersteund worden door modulaire bedrijfsapplicaties, in samenspraak met klant en implementatiepartners
  • Evalueren van de fit-gap-analyse van business applicaties versus business requirements en adviseren hoe met de gaps om te gaan
  • Organisatiestructuur van de klant afstemmen op de nieuwe manieren van werken
  • Het aansturen van cleansing en migratie van data naar de nieuwe bedrijfsapplicaties
  • Opleidingsbehoeften van de klant analyseren, trainingsmateriaal opmaken, en coördineren,  opvolgen en evalueren van opleidingen
  • Business teams leiden bij het opstellen van acceptatiecriteria, het uitwerken van acceptatietestscenario’s en uitvoeren van acceptatietesten
  • Organisatie voorbereiden op go-live en post-go-live support
  • Evalueren of de beoogde resultaten van de business case gerealiseerd zijn
MANAGE PROJECT

Voor onze planeet

Bedrijfsprocessen op maat van onze planeet.

  • Bewustwording en draagvlak creëren binnen de organisatie
  • Bepalen van de ecologische voetafdruk van de organisatie door middel van Life Cycle Assessment (LCA) en Enterprise carbon accounting (ECA)
  • Optimalisatieprojecten selecteren door inschatten van investeringen en verbeterpotentieel
  • Wervend verhaal schrijven tezamen met mensen uit marketing, R&D, engineering, sales, productie, logistiek, finance & people om van duurzaamheid een strategische sterkte te maken
  • Interne projectorganisatie aansturen en betrekken van partners in het ecosysteem om optimalisatieprojecten te realiseren
  • Analyseren van projectresultaten om duurzaamheidsinitiatieven verder op te schalen en uit te breiden
MIGRATE DATA

Mentor and Men CVBA
Brusselsesteenweg 159 | 9090 Melle | België
T. +32 (0)9 324 11 64
administration@mentorandmen.be
BE 0640.941.950