Change & Project Management
We begeleiden organisaties in zinvolle verandering en adoptie
- Zorgen voor een succesvolle transitie dankzij leadership & sponsorship, change & project management
- Een solide basis leggen voor een gestructureerde change & project management aanpak
- Inzicht krijgen in de omvang van de verwachte veranderingen
- De graad van readiness voor verandering in kaart brengen
- Implementeren van governance en organisatiestructuur om succes mogelijk te maken
- Op maat gemaakte change management plannen ontwikkelen en uitvoeren, met focus op sponsorship, communicatie, weerstand, opleiding en coaching
- Ontwikkelen en uitvoeren van op maat gemaakte project management plannen, met focus op scope, organisatie, planning, risico’s, stakeholder management en budget
- De verandering echt verankeren door de resultaten te meten, te evalueren en bij te sturen
Veranderen naar een echt klantgerichte cultuur is een reis die om een ervaren coach vraagt
- De organisatie voorbereiden op de verandering van productgericht naar klantgericht en de klant écht in het hart dragen
- Bepalen van processen, data, systemen en organisatie bij diverse klantinteracties en klantenkanalen
- Uitwerken van processen en KPI’s in marketing, sales en customer service samen met process owners van de klant
- De brug vormen tussen klant en implementatiepartner
- Plannen, organiseren en aansturen van datamigratie, testen en trainen binnen de klantorganisatie
- Aansturen van de organisatie van de klant om de business case te realiseren
Succesvol realiseren van nieuwe manieren van werken dankzij onze rol als bruggenbouwer tussen klantorganisatie en implementatiepartners
- Aansturen van de organisatie van de klant om de realisatie van de business case mogelijk te maken
- Aligneren van end-to-end-bedrijfsprocessen in nauwe samenwerking met proces owners
- In kaart brengen hoe die bedrijfsprocessen op de beste manier ondersteund worden door modulaire bedrijfsapplicaties, in samenspraak met klant en implementatiepartners
- Evalueren van de fit-gap-analyse van business applicaties versus business requirements en adviseren hoe met de gaps om te gaan
- Organisatiestructuur van de klant afstemmen op de nieuwe manieren van werken
- Het aansturen van cleansing en migratie van data naar de nieuwe bedrijfsapplicaties
- Opleidingsbehoeften van de klant analyseren, trainingsmateriaal opmaken, en coördineren, opvolgen en evalueren van opleidingen
- Business teams leiden bij het opstellen van acceptatiecriteria, het uitwerken van acceptatietestscenario’s en uitvoeren van acceptatietesten
- Organisatie voorbereiden op go-live en post-go-live support
- Evalueren of de beoogde resultaten van de business case gerealiseerd zijn
Bedrijfsprocessen op maat van onze planeet.
- Bewustwording en draagvlak creëren binnen de organisatie
- Bepalen van de ecologische voetafdruk van de organisatie door middel van Life Cycle Assessment (LCA) en Enterprise carbon accounting (ECA)
- Optimalisatieprojecten selecteren door inschatten van investeringen en verbeterpotentieel
- Wervend verhaal schrijven tezamen met mensen uit marketing, R&D, engineering, sales, productie, logistiek, finance & people om van duurzaamheid een strategische sterkte te maken
- Interne projectorganisatie aansturen en betrekken van partners in het ecosysteem om optimalisatieprojecten te realiseren
- Analyseren van projectresultaten om duurzaamheidsinitiatieven verder op te schalen en uit te breiden