Uittekenen ICT-strategie voor wereldspeler in ‘lightability’
Onze klant is wereldwijd een toonaangevende leverancier van kosteneffectieve verlichtingsoplossingen voor veilige, comfortabele en duurzame omgevingen. Met haar Belgische roots is de groep actief in 40 landen wereldwijd met meer dan 2.600 mensen, gepassioneerd door licht en innovatie.
Een paar jaar geleden ging onze klant de enorme uitdaging aan om van een productgebaseerd bedrijf naar een service- en oplossingspartner te gaan. Deze verandering in strategische positionering en focus op customer intimacy had een grote impact op het ICT-applicatielandschap. Deze nieuwe focus vroeg een grondige herziening van het volledige applicatielandschap en de oplossingsarchitectuur van de hele groep.
Mentor and Men werd gevraagd de ICT-strategie te herzien en bij te werken en de implementatiebenadering van de ERP-systemen te evalueren.
We beoordeelden het ICT-applicatielandschap, waaronder Microsoft Dynamics AX2012, CRM, BI en andere applicaties. We namen ook de implementatiebenadering en -methodologie van Microsoft Dynamics onder de loep.
We hebben samen met onze klant de reikwijdte, aanpak, organisatiestructuur, governance en budget aanbevolen en gedefinieerd om de aangepaste IT-strategie te implementeren.
De Raad van Bestuur keurde de voorgestelde ICT-strategie goed en over te stappen op Microsoft Dynamics 365.
Vandaag zijn de implementatiepartners geselecteerd. De verschuiving en overstap naar Microsoft Dynamics 365 is begonnen.
Er is nog een weg te gaan, maar het doel is duidelijk.
Een prachtige samenwerking, een (h)echt partnership.