Kom op tegen Kanker – 360° zicht op donateurs, giften en acties
Een naam als een KLOK
Kom op tegen Kanker. Een begrip in Vlaanderen. Het is de moeder aller organisaties die alles en iedereen beweegt om kanker de wereld uit te krijgen.
Digitaal doneren
Het enthousiasme van duizenden vrijwilligers en de professionele uitstraling van de organisatie zorgen al jaren voor een sterke groei van het aantal giften, waar digitaal doneren een belangrijke motor is geworden.
“Giften komen van duizenden individuen, groepen, vrienden, sportverenigingen en bedrijven. Jaarlijks worden er meer dan 5.000 acties georganiseerd”
Meer giften verwerken - tot wel 10.000 per dag - ze koppelen aan de juiste acties en de gegevens van de donateurs correct registeren, vraagt een efficiënte manier van werken.
“Een helder zicht hebben op die enorme hoeveelheid aan gegevens is belangrijk om fondsenverwervende campagnes te sturen”, aldus Marc Michils, Algemeen Directeur van Kom op tegen Kanker
Hand in hand met Mentor and Men
Sinds 2019 werkt Kom op tegen Kanker nauw samen met Mentor and Men om een stevige basis te leggen voor de toekomst van Kom op tegen Kanker.
Die samenwerking dient volgende doelen te helpen realiseren:
- Efficiënt aansturen van de organisatie;
- 360° Zicht krijgen op het profiel van donateurs, giften en acties;
- Het gemak verhogen om online een actie te registreren en giften te doen.
Betrouwbare en centraal aangestuurde Master Data met Microsoft Dynamics CRM als basis
Kom op tegen Kanker wil een 360° beeld bekomen van donateurs en hun giften. Wie zijn de donateurs, waar komt het geld vandaan, waren ze al eerder donateur, organiseerden ze al eerder een actie?
Uiteraard met het grootste respect voor gegevensbescherming.
Beter inzicht in al die data heeft een dubbel voordeel: enerzijds zal het voor de donateur gemakkelijker worden om een gift te doen of een actie te registreren. Anderzijds zal Kom op tegen Kanker efficiënter fondsenwervende campagnes kunnen opzetten.
“Het team van Mentor and Men ontzorgt me in de uitwerking van de Data strategie door de focus te houden en te zorgen voor data efficiëntie”, zegt Yves Braeckman, Digital Manager van Kom op tegen Kanker
Om zo’n 360° view te krijgen, was de bestaande Master Data ontoereikend. De input vanuit de verschillende hoeken van de organisatie moest performanter.
Mentor and Men zorgde voor een duidelijke datastructuur.
Ook zorgde de consultants voor een architectuur die aangeeft welk type data ondergebracht moet worden in de verschillende systemen en hoe de uitwisseling van datastromen dient te verlopen.
“Beschikken over betrouwbare data betekent nog beter kunnen inspelen op onze donateurs en ervoor zorgen dat het opzetten en registreren van acties nog gemakkelijker wordt”, bevestigt nogmaals Yves Braeckman
Mentor and Men coördineerde de data cleansing, bracht een governance voor het centraal aansturen van de masterdata en optimaliseerde de processen.
Een data steward zorgt voor het onderhoud en continue verbeteren van die processen en data.
Betere interactie met partners en donateurs
Dit verhaal kadert in het strategisch Data & Digital plan van Kom op tegen Kanker.
Het beheer van Masterdata zal ervoor zorgen dat het glashelder is wie de donateurs zijn, hoe de geldstromen lopen, welke acties er opgezet worden en door wie.
Trots
Mentor and Men is enorm trots om Kom op tegen Kanker te kunnen helpen haar werking verder te professionaliseren, en zo haar doel kanker voor goed de wereld uit te krijgen ook echt te realiseren.
Wil jij ook kunnen vertrouwen op krachtige, dynamische Master data? Wil jij ook een 360° view op jouw klanten?
Lees dan zeker ook dit artikel:
Drinkwater stroomt met een smile uit je kraan
Wist je trouwens dat niet alleen jouw klanten, maar ook je eigen medewerkers blijer worden van digitale processen?
Bekijk onze case:
Betere digitale processen maken gelukkigere medewerkers
Graag sparren we over jouw specifieke situatie.