CUSTOMER-CENTRICITY = KLANT IN HET HART!

"Welk product of welke dienst kan ik aan onze klanten verkopen?"

"Welke relatie moeten wij aangaan met onze klanten?"

"Hoe kunnen wij geld verdienen aan onze klanten?"

Als dit het soort vragen is dat je jezelf als bedrijfsleider stelt, kan het zijn dat je ver zult achterblijven om duurzame groei en winst te ontketenen.

Begin met het vervangen van ik, ons of wij door DE KLANT *.

Wat heeft onze klant nodig en hoe kunnen wij helpen? Welke relatie verwachten onze klanten dat we met hen aangaan? Welke waarde moeten onze klanten zien voordat ze bereid zijn te betalen? Hoe kunnen we zinvol en aangenaam zijn in elke ontmoeting met onze klant?

Dat is het soort vragen dat door de aderen van elke organisatie zou moeten gaan. In alle divisies, niet alleen in marketing, verkoop of klantenservice. Of het nu gaat om inkoop, productie en operationele efficiëntie, verkoop, maar ook finance en HR, elke bedrijfsbeslissing moet gebaseerd zijn op het effect van het resultaat op de klant.

Bij client centricity gaat het erom de daad bij het woord te voegen. Een company wide engagement voor het succes van de klant komt op veel manieren tot uiting. Deze bedrijven ...

  • Anticiperen op de veranderende behoeften en wensen van klanten
  • Verzamelen klantgegevens (zoals Churn, NPS, CLV) en delen ze tussen afdelingen
  • Zijn gemakkelijk bereikbaar
  • Ontmoeten de klant persoonlijk
  • Bieden proactief klantenservice
  • Kijken verder dan de verkoop

Klanten écht centraal stellen, in de kern van het bedrijf, gebeurt niet van de ene op de andere dag. Het spoort aan om processen en structuren stap voor stap opnieuw in te richten. Er is een heel team voor nodig (niet alleen de verantwoordelijke C-levels) om zichzelf in de schoenen van de klant te verplaatsen, om client effort te minimaliseren, en de klantwaarde te maximaliseren.

Stelt iedereen in uw organisatie ​​uw klanten op de eerste plaats?

Wij begeleiden bij Mentor and Men graag uw organisatie om er een écht client centric bedrijf van te maken.

 

* Klant is hier van toepassing op klanten in B2C en in B2B (2C). De dualiteit van dat laatste (uw klant in B2B heeft misschien zijn eigen klanten als B2C) voegt alleen een dimensie toe aan de uitdaging!

Onze klanten

logo Bakkerij Aernoudt
Logo van Artes Uptech
Artevelde Hogeschool
Logo Beltaste
Biocartis
Boss paints logo
Brustor
Cebeo logo
De Watergroep
Duomed logo
Egemin
Logo ESKO
Familiehulp logo
Logo Febelco
Geldof logo
Grandeco logo
Houben
Karel de Grote Hogeschool
Kom Op Tegen Kanker
Latexco
Mac2 logo
marelec logo
Meatless Farm
Novatech
MLOZ
Logo Parkwind
Pauwels Sauzen
Pierre Fabre
Santens
Savaco logo
Logo Schréder
Sentia
Logo Spuntini Group
Logo Symeta Hybridd
The Cookware Company
Logo Van Moer Logistics
Vervaeke
Vlassenroot
YouBuild Pro
Ziekenhuis Oost-Limburg
Ziekenhuis Maas en Kempen

Mentor and Men CVBA
Brusselsesteenweg 159 | 9090 Melle | België
T. +32 (0)9 324 11 64
administration@mentorandmen.be
BE 0640.941.950